Agencija za energijo in družba ELES izvajata analizo stanja in priložnosti na področju uvajanja dvosmernega polnjenja električnih vozil. Operaterje polnilnih mest za električna vozila ter uvoznike in trgovce z električnimi vozili zato vabimo k izpolnitvi vprašalnika o dvosmernem polnjenju električnih vozil.
Agencija za energijo in družba ELES izvajata analizo stanja in priložnosti na področju uvajanja dvosmernega polnjenja električnih vozil (V2G – Vehicle-To-Grid), zato smo pripravili vprašalnik za operaterje polnilnih mest in trgovce z električnimi vozili oziroma uvoznike električnih vozil, s katerim želimo pridobiti povratne informacije o razpoložljivosti vozil s funkcionalnostjo dvosmernega polnjenja in stanju infrastrukture za dvosmerno polnjenje.
Odgovori bodo v pomoč pri pripravi predlogov ukrepov za pospešitev uporabe dvosmernega polnjenja v Sloveniji z upoštevanjem želja in potreb zainteresirane javnosti, ustreznih regulatornih podlag ter poročanja v skladu z relevantno zakonodajo.
Vprašalnik je do 7. oktobra 2024 na voljo na povezavi Vprašalnik o dvosmernem (V2G) polnjenju električnih vozil - 1KA | Spletne ankete.
Tudi vse ostale zainteresirane deležnike vabimo, da nam prav tako do 7. oktobra 2024 na naslov posvetovanje@agen-rs.si posredujejo predloge in mnenja povezana z dvosmernim polnjenjem.
Kaj je dvosmerno polnjenje električnih vozil?
Dvosmerno polnjenje električnih vozil predstavlja možnost, da baterija, ki je v vozilu, napaja električno omrežje, torej predstavlja hranilnik električne energije. Tega napolnimo v času presežne proizvodnje električne energije, ko so tudi cene elektrike nižje, v času višjih cen oziroma zmanjšane proizvodnje elektrike pa lahko to energijo vračamo v omrežje.
Dvosmerno polnjenje torej omogoča obrat smeri toka električne energije, s čimer se pretok električne energije usmeri iz vozila v elektroenergetsko omrežje (Vehicle-to-Grid, V2G) oziroma začasno napajanje posameznega objekta neodvisno od omrežja (Vehicle-to-Home, V2H oz. Vehicle-to-Building, V2B).
V2G razširja možnosti sodelovanja električnih vozil v prilagajanju odjema oziroma izvajanja storitev prožnosti, V2H/V2B pa omogoča lokacijsko razbremenitev omrežja v primeru kritičnih stanj in večjo samozadostnost posameznega objekta.