Politike upravljanja

Družba ELES je nosilec štirih certifikatov za sisteme upravljanja, ISO 9001, ISO 14001, BS OHSAS 18001 in ISO/IEC 27001. Od leta 1999, ko smo formalno pridobili certifikat kakovosti ISO 9001, sistematično vpeljujemo nove standarde in poslovne modele ter obnavljamo obstoječe.

Politika kakovosti in poslovna odličnost sta v družbi vpeti v vse poslovne procese, usmerjene v pravilen odnos z zaposlenimi, okoljem, lastniki in drugimi deležniki.

Pridobljeni certifikati:

  • leto 2015 – recertifikacija po novi izdaji standarda ISO/IEC 27001:2013
  • leto 2013 – pridobitev polnega certifikata Družini prijazno podjetje
  • leto 2012 – certifikat ISO/IEC 27001:2005
  • leto 2010 – pridobitev osnovnega certifikata Družini prijazno podjetje
  • leto 2010 – certifikat BS OHSAS 18001, sistem varnosti in zdravja pri delu
  • leto 2009 – recertifikacija po novi izdaji standarda ISO 9001:2008
  • leto 2004 – certifikat ISO 14001, sistem ravnanja z okoljem
  • leto 1999 – certifikat ISO 9001, sistem vodenja kakovosti

Na podlagi Kodeksa korporativnega upravljanja družb s kapitalsko naložbo države sta direktor in nadzorni svet družbe ELES sprejela Politiko upravljanja družbe ELES, d.o.o., ki določa ključne usmeritve upravljanja družbe.

Politika kakovosti in odličnosti

Kakovost in odličnost sta naša usmeritev na vseh področjih poslovanja, pri čemer na vsakem področju iščemo njemu lastne najboljše rešitve, s katerimi skušamo zagotoviti visoko kakovost naših storitev ter zadovoljiti zahteve, potrebe in pričakovanja notranjih in zunanjih odjemalcev in drugih deležnikov ter dosegati pričakovano poslovno uspešnost ob upoštevanju trajnostnega razvoja in družbene odgovornosti. Pri razvoju upravljanja družbe upoštevamo organizacijske in ekonomske analize ter druge strokovne podlage za odločitve, vključujemo nova znanja in metode. Svoje aktivnosti izvajamo s skrbnostjo vestnega in poštenega gospodarstvenika v skladu z načeli vodenja kakovosti in odličnosti, zahtevami kodeksa upravljanja družb s kapitalskimi naložbami države in drugimi zahtevami obvladovanja ter dobro prakso upravljanja gospodarskih družb. Pri svojem delu se ravnamo po Etičnem kodeksu družbe.

Politika upravljanja s tveganji

Zaposleni se zavedamo, da učinkovitost upravljanja s tveganji nevtralizira grožnje za doseganje ciljev, ki izhajajo iz zunanjega in notranjega poslovnega okolja. S sistemom upravljanja s tveganji zagotavljamo, da so ključna tveganja pravočasno prepoznana, ocenjena in obvladovana. Tveganja ogrožajo cilje, ki jih dosegamo s procesi. Tveganja različnih vrst nastajajo v procesih, kjer jih moramo tudi obvladovati.

Politika upravljanja s sredstvi

Kot sistemski operater smo odločeni zagotavljati dolgoročno kakovost sredstev, ki omogoča odjemalcem in ostalim deležnikom pravočasne, zanesljive in stroškovno učinkovite storitve za zadovoljevanje njihovih potreb, zato s sistematičnimi, koordiniranimi aktivnostmi in dobro prakso uvajamo, izvajamo in stalno izboljšujemo sistem optimalnega upravljanja s sredstvi. Učinkovito upravljanje s sredstvi zajema kakovost, tveganja, koristi in stroške v celotnem življenjskem ciklu sredstev. Sistem je usmerjen v varno, zanesljivo, trajnostno, okolju prijazno in učinkovito zadovoljevanje zahtev uporabnikov omrežja. To zavezo izvajamo s/z:

  • skladnostjo upravljanja sredstev s strateškimi cilji družbe in stalnim preverjanjem te skladnosti;
  • učinkovitejšim doseganjem strateških ciljev organizacije;
  • integracijo v sistem upravljanja, ki z nadzorom ter preverjanjem kakovosti in rezultatov omogoča stalne izboljšave sistema;
  • proaktivnim posvetovanjem z uporabniki storitev, zaposlenimi v družbi in ostalimi pomembnejšimi deležniki o upravljanju s sredstvi;
  • spodbujanjem zavesti o pomembnosti upravljanja s sredstvi, s čimer pomagamo zaposlenim do boljših odločitev;
  • stalnim razvijanjem kompetenc zaposlenih za podporo in razvoj učinkovitega sistema upravljanja s sredstvi;
  • upoštevanjem zakonodaje, predpisov in zahtev regulatorja.

Politika ravnanja z okoljem

Vsi zaposleni se zavezujemo za:

  • nenehno izboljševanje odgovornega ravnanja z okoljem ter preprečevanje onesnaževanja s poudarkom na preventivnem ravnanju, uvajanju okolju prijaznih materialov in tehnologij;
  • obvladovanje takega načina dela, ki je v skladu s slovenskim in evropskim pravnim redom, preskušenimi dobrimi praksami in mednarodnimi standardi;
  • vključevanje dobaviteljev v spoštovanje določil ravnanja z okoljem;
  • zmanjševanje nastajanja odpadkov in učinkovito ravnanje z njimi;
  • gospodarno ravnanje z naravnimi viri, materiali in energijo ter nadzorovanje stroškov.

Politika varovanja informacij

Vsi viri, ki vsebujejo informacije, posedujejo določeno vrednost in kot celota predstavljajo informacijsko premoženje Elesa. Za uspešno poslovanje družbe je varovanje informacij strateškega pomena, zato sistematično varujemo njihovo zaupnost, celovitost in razpoložljivost, tako da:

  • na podlagi usmeritev uveljavljenih standardov za ukrepanje pri varovanju informacij, poslovnih, pravnih ali zakonodajnih zahtev ter pogodbenih obveznosti določamo cilje varovanja informacij;
  • pri izvajanju varovanja informacij upoštevamo načela zakonitosti in spoštovanja pravic, varstva zasebnosti in človekovega dostojanstva, nepristranskosti, preglednosti in strokovnosti ter učinkovitosti in gospodarnosti;
  • določamo primerljive kriterije za vrednotenje in določanje sprejemljive ravni ugotovljenih tveganj varovanja informacij ter v okviru metodologije tveganja ocenimo in sprejmemo ustrezne ukrepe.

Nenehno spremljamo, pregledujemo in izboljšujemo učinkovitost sistema in posameznih ukrepov ter tako zagotavljamo pogoje za doseganje cilja – optimalno razmerje med zahtevano varnostjo informacij in stroški varovanja informacij.

Politika varnosti in zdravja pri delu

Vodstvo družbe je sprejelo politiko varnosti in zdravja pri delu (v nadaljevanju: VZD), s katero se zavezuje, da bo družba skupaj z vsemi osebami, ki opravljajo delo pod njenim nadzorom, izpolnjevala zahteve delovne zakonodaje in predpisov, sporazumov ter standarda BS OHSAS 18001:2007. Najvišje vodstvo se zavezuje k stalnemu izboljševanju sistema vodenja varnosti in zdravja pri delu, kar posledično dolgoročno vodi k izboljšanju delovnega okolja. Zavezujemo se, da bomo na področju VZD:

  • z ustreznim planiranjem in realizacijo programov VZD zmanjševali tveganja za nastanek poškodb ali poslabšanje zdravstvenega stanja zaposlenih na sprejemljiv nivo;
  • izvajali usposabljanje zaposlenih za prepoznavanje tveganj in odgovorno ravnanje;
  • obvladovali tveganja pri vsakodnevnem izvajanju del, obnovi elektroenergetskih objektov in naprav ter investicijski izgradnji;
  • odprti za pobude ter se odzivali na zahteve notranjega in zunanjega okolja;
  • zahtevali od dobaviteljev upoštevanje določil VZD;
  • izvajali dokumentirane postopke za obvladovanje pomembnih tveganj in dogodkov;
  • nenehno izboljševali procese ter učinkovitost sistema vodenja VZD;
  • skrbeli, da bodo zaposleni poznali in spoštovali pravila VZD, poznali politiko VZD in z njo seznanjali vse, ki delajo pod nadzorom družbe, ter stalno izboljševali delovno okolje v smislu VZD;
  • spodbujali kulturo, v kateri vsak pazi nase in na druge, da bi s tem preprečili nezaželene zdravstvene posledice;
  • učinkovito izvajali promocijo zdravja na delovnem mestu in z osebnim zgledom prispevali k dvigu varnostne kulture zaposlenih.

Kadrovska politika

Eden najbolj pomembnih dejavnikov, če ne celo najpomembnejši dejavnik, vsake urejene gospodarske družbe so njeni zaposleni. Samo zaposleni lahko, skupaj s sprejetimi vrednotami družbe, ki jih aktivno vključujejo v svoje vsakodnevno poslovno (in osebno) delovanje, udejanjajo poslanstvo in vizijo gospodarske družbe, v kateri delujejo – tudi naše. Zaradi tega na področju upravljanja in razvoja kadrov v našo družbo uvajamo vedno več sodobnih kadrovskih orodij, ki bodo na eni strani izboljšala kadrovske procese in sisteme, na drugi strani pa omogočila učinkovito upravljanje s kadri ter njihov strokovni in osebni razvoj (HRM: Human Resource Management – Upravljanje človeških virov in HRD: Human Resource Development – Razvoj človeških virov).

Nekatera kadrovska orodja (letni razgovori, merjenje organizacijske kulture, organizacije klime, zadovoljstva zaposlenih z različnimi vidiki dela in vrednot družbe, kompetenčni model), ki so že sestavni del našega poslovanja, bomo aktivno uporabljali tudi v bodoče. V naslednjih letih pa bomo za upravljaje s človeškimi viri v poslovanje naše družbe uvedli celoviti sistem managementa znanj (nasledstvena politika, mentorstvo, centralna knjižnica, dostop do specifičnih znanj, Akademija ELES), ciljno vodenje, sistem razvijanja in ocenjevanja voditeljskih kompetenc (ocenjevanje vodij po metodi 360 stopinj ocenjevanja in povratne informacije), sistem razvijanja in ocenjevanja voditeljskih kompetenc, sistem razvoja in ocenjevanja uspešnosti projektnih vodij ter obvladovanje tehnične infrastrukture z lastnimi človeškimi viri. Vse to bo naši družbi omogočilo urejen, transparenten odnos med zaposlenimi in našo družbo ter, po pozitivnih izkušnjah v drugih gospodarskih družbah v domačem in evropskem merilu, tudi k povečanju zadovoljstva in pozitivne energije v njej.

Politika komuniciranja

S strateško načrtovanimi odnosi z javnostmi in pravilno usmerjenim komuniciranjem dolgoročno gradimo ugled in prepoznavnost družbe ter s tem posredno vplivamo tudi na njen poslovni uspeh. Pri tem nenehno iščemo nove priložnosti, prepoznavamo nove nevarnosti in tveganja ter z njimi upravljamo. Naši komunikacijski cilji so usklajeni s poslovnim načrtom družbe in njeno identiteto. Zasledujemo ažurno, odprto in pozitivno komuniciranje, usmerjeno k različnim ciljnim javnostim, s katerimi vzdržujemo vezi zaupanja. Še posebej se trudimo z načrtovanim internim komuniciranjem graditi zaupanje in lojalnost zaposlenih, ki so pomembni ambasadorji družbe v javnosti.

Družbeno odgovorno ravnanje se kot del strateških odločitev družbe odraža v našem vsakdanjem delovanju in je utemeljeno tudi v poslanstvu in vrednotah družbe. Družbeno odgovorna načela uresničujemo na različnih ravneh družbe, saj se zavedamo pomena ustvarjanja koristi za vse deležnike – notranjo in zunanjo javnost ter naravno okolje.

Druge poslovne politike

Svoje cilje bomo dosegali z učinkovito uporabo virov, ki so nam na razpolago in jih bomo razporejali tako, da bomo dosegali kar največjo trajnostno uspešnost poslovanja. Razpoložljiva finančna sredstva bomo namenjali tako za učinkovito izvajanje tekočih obveznosti kot tudi za tehnološki razvoj dejavnosti.

Naložbena dejavnost je usmerjena v nadomeščanje zastarele opreme, povečanje kapacitet, zmanjševanje stroškov obratovanja sistema, izboljšanje produktivnosti in večanje zanesljivosti delovanja elektroenergetskega sistema. Sredstva usmerjamo tako v primarno in sekundarno energetsko opremo kot tudi v informacijsko in telekomunikacijsko opremo. Z izkoriščanjem kadrov in obstoječih tehničnih virov, prostorov in koridorjev dosegamo dodatne finančne učinke. Kriterij za naložbe je zniževanje tveganj ob upoštevanju poslovnih dejavnikov.

© 2016 ELES.SI, VSE PRAVICE PRIDRŽANEPravno obvestilo/Piškotki/Avtorji