Sporočila za javnost

S sporočili za javnost medije obveščamo o vseh pomembnih dogodkih v družbi in o dejavnostih za zagotavljanje zanesljivega prenosa električne energije v primeru večjih izpadov daljnovodov iz omrežja.

Odjemalce SunContracta pozivamo, naj čim prej zamenjajo dobavitelja

Podjetje SunContract bo z novembrom ukinilo storitev net meteringa za samooskrbne sončne elektrarne za svoje odjemalce električne energije. V družbi ELES odjemalce podjetja SunContract pozivamo, naj aktivno pristopijo k reševanju nastale situacije in se na tak način izognejo bistveno višjim stroškom, ki jim pretijo, če pristanejo na zasilni oskrbi.

Podjetje SunContract, ki je zaradi spremembe pravil glede zagotavljanja elektrike v okviru sheme neto meritev pri samooskrbnih sončnih elektrarnah (letni net metering) vložilo tožbo proti državi, z letošnjim novembrom ukinja storitev net meteringa. 

To najbolj prizadane predvsem 3169 odjemalcev z letnim net-meteringom družbe Suncontract. Vse te odjemalce pri dobavitelju Suncontract zato pozivamo, da si morajo najkasneje do 1. 11. 2025 urediti menjavo dobavitelja ali oddati zahtevo za zasilno oskrbo. Merilna mesta tistih odjemalcev, ki tega ne bodo storili, od novembra ne bodo imela sklenjene pogodbe o dobavi električne energije, bo elektrodistribucijsko podjetje (v skladu s 143. členom Zakona o oskrbi z električno energijo), odklopilo od omrežja.

Odjemalce zato opozarjamo, da morajo v vsakem primeru aktivno pristopiti k rešitvi situacije, v kateri so se (ne po svoji krivdi) znašli. Kajti, če si ne bodo uredili menjave dobavitelja, tudi v sistem zasilne oskrbe v nobenem primeru ne bodo prevzeti avtomatsko, pač pa morajo to izrecno zahtevati. Zakon o oskrbi z električno energijo namreč določa, da mora distribucijski operater na zahtevo odjemalca zagotoviti dobavo (tj. zasilno oskrbo) vsakemu gospodinjskemu in malemu poslovnemu odjemalcu.

V Elesu odjemalcem svetujemo, naj jim bo zasilna oskrba izhod v skrajni sili, saj je zasilna oskrba v primerjavi s prehodom na novega dobavitelja izrazito neugodna. V sistemu zasilne oskrbe namreč (v skladu z Zakonom o oskrbi z električno energijo in Energetskim zakonom) ni letnega netiranja, temveč gre za standardno pogodbo o dobavi, na podlagi katere se tako električna energija kot dajatve zaračunavajo od izmerjenih količin, prevzetih iz omrežja. Ko torej odjemalec preide v režim zasilne oskrbe, se mu prekine režim letnega netiranja, energija, prispevki in omrežnina pa se mu obračunavajo na iz omrežja prevzeto energijo. Ko podpiše novo pogodbo o samooskrbi z izbranim dobaviteljem in torej izstopi iz sistema zasilne oskrbe, pa se znova lahko vključi v režim letnega netiranja.

Zasilna oskrba ne predvideva odkupa oddane energije v omrežje. To dejstvo je za odjemalcev s samooskrbo z letnim netiranjem še posebej pomembno. Opozarjamo tudi, da je cena električne energije v primeru zasilne oskrbe hkrati višja kot pri konkurenčnih dobaviteljih (trenutna cena oskrbe 0,17371 EUR/MWh brez DDV). Namen zasilne oskrbe je namreč zagotoviti odjemalcem oskrbo z električno energijo, a je sistem obenem zasnovan tako, da spodbuja odjemalce k čim hitrejšemu izhod iz tega sistema zasilne oskrbe, zato je cena zasilne oskrbe namerno višja od tržne.

Sistem zasilne oskrbe je namreč vzpostavljen zato, da odjemalci oziroma njihova merilna mesta ob propadu dobavitelja ali zaradi odpovedi pogodbe o dobavi ne bi bila odklopljena iz omrežja oziroma bi imeli zagotovljeno oskrbo, če v zaradi katerega koli razloga ne bi mogli dobiti dobavitelja. Ne glede na to, ali je bil poslovni model SunContracta za uporabnike ugoden, ga je s strani SunContracta konec. Z vztrajanjem pri tem dobavitelju ga odjemalci ne morejo ohranili, temveč si bodo povzročali škodo, ki bo večja z vsakim mesecem odlašanja prehoda k novemu dobavitelju (najprej bodo plačevali visoko ceno zasilne oskrbe, s kasnejšo vključitvijo v sistem letnega netiranja pa bodo »izgubljali« zimske mesece z visoko porabo, ki bi jo lahko ponetirali s proizvodnjo v sončnih mesecih).

Spremembe sistema neto meritev je sicer februarja lani uvedel Borzen. Po novem mora vsak dobavitelj elektrike sam kriti stroške dobave elektrike za svoje odjemalce s sončnimi elektrarnami v času, ko te ne proizvajajo - zvečer, ponoči ali ob slabem vremenu. Ker je elektrika v teh obdobjih dražja kot takrat, ko jo odjemalci oddajajo v omrežje, jim razlika v ceni predstavlja strošek. V podjetju SunContract, ki je svoj poslovni model zgradilo na net-meteringu, razlike ne želijo več pokrivati.

© 2025 ELES, VSE PRAVICE PRIDRŽANEAAAPolitika zasebnosti in piškotki/Videonadzor/
Dostopnost/Avtorji